چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مسجد علاوه بر کارکرد دینی و عبادی خود در مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نیز نقش مهمی در جهان اسلام دارد تا جایی که از مساجد به عنوان پارلمان جهان اسلام نام برده می‌شود.

حجت الاسلام وحید هدایتی به مناسبت ۳۱ مرداد، روز جهانی مساجد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، با اشاره به جایگاه والای مساجد در دین مبین اسلام در سخنانی اظهار داشت: اولین کارکرد مساجد در اوایل اسلام برگزاری نماز جماعت، تشکیل جلسات برای موضوعات مختلف روز مسلمین و مذهبی بوده است.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: مسجد علاوه بر کارکرد دینی و عبادی خود در مباحث فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نیز نقش مهمی در جهان اسلام دارد تا جایی که از مساجد به عنوان پارلمان جهان اسلام نام برده می‌شود.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در زمان رسول اکرم(ص) مساجد مرکز اعتماد مردم بودند و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها از سوی مردم در مساجد مطرح می‌شدند و در همان مساجد نیز این مشکلات برطرف می‌شدند که این نشان می‌دهد که مسجد می‌تواند نقش بسیار مهمی در مدیریت جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۱ از سوره مبارکه اعراف می‌فرماید: «هر گاه به مسجد می‌روید با خودتان زینت و جواهر هم ببرید» در اینجا برخی از مفسران از زینت به عنوان فرزندان یاد کرده‌اند، بنابراین باید فرزندان خود را با مسجد و مکان معنوی آن آشنا سازیم تا در آینده آنان نیز از شخصیتی مذهبی و دینی برخوردار شوند زیرا این امر آنان را از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ می‌کند.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: با این حال متأسفانه امروز می‌بینیم که حضور مردم در مساجد نسبت به گذشته کمرنگ شده است؛ لذا شایسته است که این امر آسیب شناسی شود.

وی یادآور شد: یکی از مواردی که می‌تواند بر رونق مساجد تأثیر داشته باشد استفاده بهینه و کارشناسی شده از مساجد در حوزه‌های فرهنگی همانند تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha